Ministarka nauke posjetila Ekonomski fakultet

Ministarstvo nauke u saradnji sa Univerzitetom Crne Gore – Ekonomskim fakultetom i Evropskom organizacijom za nuklearna istraživanja (CERN) po prvi put organizuje Međunarodni program “Masterclasses – Hands on Particle Physics” pod pokroviteljstvom CERN-a i grupe IPPOG, na Ekonomskom fakultetu.

U sklopu ovog događaja dekan Ekonomskog fakulteta docent dr Nikola Milović sastao se sa ministarkom nauke, dr Sanjom Damjanović. 

Iskazujući zadovoljstvo činjenicom  da je upravo Ekonomski fakultet odabran za održavanje ovako značajnog naučnog pograma, dekan Milović zahvalio se na  podršci koju je ministarstvo nauke pružalo Fakultetu u prethodnom periodu.Više riječi bilo je o dosadašnjim aktivnostima koje je Ekonomski fakultet sproveo, odnosno koje slijede u oblasti daljeg unaprijeđenja naučno istraživačkog rada.

Takođe, Dekan je naglasio kako je učešće nastavnog kadra u naučnim projektima,povezanost na međunarodnom planu i stvaranje kvalitetnog naučno-istraživačkog kadra proces od vitalnog značaja za dalji razvoj Ekonomskog fakulteta.

Ministarka Damjanović se zahvalila na tehničkoj pomoći i saradnji koju je imala od strane Ekonomskog fakulteta prilikom organizovanja današnjeg događaja. Istakla je da u narednom periodu potrebno staviti fokus na međunarodnu saradnju i umrežavanje, pružanje mogućnosti usavršavanja  kroz zajedničke projekte, kao i mobilnost istraživača i profesorskog kadra.

Sagovornici su konstatovali je da postoji prostor za unaprijeđenje saradnje dvije institucije, a da će Ministarstvo u budućem periodu biti podrška Ekonomskom fakultetu prilikom apliciranja za projekte programa “Horizon 2020”, čiji je cilj da se omogući razvoj istraživačkog prostora kao jedinstvenog tržišta znanja i inovativnost.

Međunarodni program “Masterclasses – Hands on Particle Physics” je obrazovno-istraživački program u okviru kojeg će 200 naučnih institucija aktivno učestvovati sa oko 13.000 učenika srednjih škola iz 55 zemalja širom svijeta. Prvi dio programa obuhvata virtuelnu posjetu CERN-u, uvodna izlaganja o teorijskim i eksperimentalnim aspektima elementarnih čestica i njihovih interakcija. Drugi dio programa se sastoji od vježbi koje uključuju analizu podataka i identifikaciju čestica na osnovu eksperimentalnih događaja evidentiranih na eksperimentima u CERN-u i kviza, u kojem će učenici moći da svoje rezultate upoređuju sa vršnjacima iz ostalih evropskih gradova.

 

Slični Članci